FAQ
1. Wat zijn routepunten en trackpunten?
2. Verkeerde route gepland tussen 2 routepunten. Hoe los ik dit op?
3. Hoe voorkom ik grijze vlakken in mijn PDF route kaart?
4. Hoe kan ik een GPX bestand importeren?
5. De knop 'meer acties, wijzig metadata' is soms donkerrood, soms donkergroen, soms oranje. Waarom?
6. Ik heb de Routefabriek App geïnstalleerd. Hoe nu verder?
7. GarminConnect, op mijn smartphone, kan mijn GPX download niet opslaan. Wat nu te doen?
8. Krijg in Chrome, bij het dowloaden van een GPX bestand, een foutmelding. Wat nu?
9. Ik wil mijn huidig abonnement wijzigen in een abonnement met meer routes, kan dat?

Wat zijn routepunten en trackpunten?

Routepunten zijn de punten (locaties), waarmee je een route vastlegt. Het traject dat ontstaat tussen 2 routepunten, is afhankelijk van de routeplanner, en de routeplanner-instellingen.

Trackpunten zijn de punten (locaties), waarmee je een route vastlegt, plus de punten (locaties) van het traject tussen de routepunten. Het aantal trackpunten is dus altijd groter dan het aantal routepunten.
Trackpunten zijn onderling verbonden met rechte lijnen.

naar boven



Er wordt een verkeerde route gepland tussen 2 routepunten. Hoe los ik dit op?

Het kan zijn dat je een extra routepunt moet tussenvoegen. Dit gaat door een trackpunt te verslepen, of op het routepunt te klikken, en voor invoegen te kiezen.

Het kan ook zijn dat je gewenste route niet mogelijk is, de routeplanner kent deze route niet. Je kan de routeplanner overrulen door de routepunten met een rechte lijn te verbinden. Klik op het routepunt en kies voor de travelmode rechte lijnen.

naar boven



Hoe voorkom ik grijze vlakken in mijn PDF route kaart?

Het kan zijn dat, wanneer je een kaart voor het eerst genereert, alle kaartgegevens niet snel genoeg laden. Als je de PDF opnieuw genereert, zal het probleem opgelost zijn.

naar boven



Hoe kan ik een GPX bestand importeren?

Ga naar 'Route maken' en vink aan: GPX bestand gebruiken als basis of voorbeeld voor nieuwe route. De rest wijst zich vanzelf.

naar boven



De knop 'meer acties, wijzig metadata' is soms donkerrood, soms donkergroen, soms oranje. Waarom?

Donkergroen geeft aan dat de betreffende route gepubliceerd wordt bij het delen van al je routes (link naar lijst, link naar kaart, App, of 'andere routes' op website). Oranje is publiceren, maar alleen toegankeijk met wachtwoord. Donkerrood geeft aan dat een route niet gepubliceerd wordt in de overzichten.

naar boven



Ik heb de Routefabriek App geïnstalleerd. Hoe nu verder?

Nadat je de Routefabriek App opgestart hebt, wordt om de code gevraagd. Je vindt deze code in 'Mijn gegevens' > 'Mijn instellingen' zodra je de routes beschikbaar maakt.
(PLUS en PRO gebruikers hebben de mogelijkheid om een zelf gekozen afkorting of nickname te gebruiken i.p.v. de code!)
Wanneer je op 'VOLGENDE' klikt, krijg je een overzicht met al je routes in alfabetische volgorde. Je kiest nu een route. Vervolgens kies je 'KAART' of 'EXPORTEER'.

Met 'KAART' krijg je een kaart met de route. Als je op 'MIJN LOCATIE' klikt wordt je eigen locatie ook op de kaart geplaatst (blauwe cirkel). Je kan nu eenvoudig de route volgen door er voor te zorgen dat je eigen locatie op de route blijft ...

Met 'EXPORTEER GPX' wordt een GPX bestand geëxporteerd. Normaal gesproken kun je dit GPX bestand automatisch openen met een App die al op je smartphone geïnstalleerd moet zijn. Een voorbeeld van zo'n App is Garmin Connect. In de Routefabriek Weblog vind je meer informatie hierover.

naar boven



GarminConnect, op mijn smartphone, kan mijn GPX bestand niet opslaan als koers/course. Wat nu te doen?

De download is dan wel gelukt. Ga dan naar de App waarmee je je bestanden kan beheren. Open het GPX bestand met GarminConnect en nu kun je wel opslaan als koers/course.

naar boven



Krijg in Chrome, bij het dowloaden van een GPX bestand, een foutmelding. Wat nu?

Chrome geeft een foutmelding als er geen programma/software/app aan GPX bestanden is gekoppeld. Is verder geen probleem. Het GPX bestand is gewoon terug te vinden in de Download map.

naar boven



Ik wil mijn huidig abonnement wijzigen in een abonnement met meer routes, kan dat?

Ja dat kan! Je sluit dan een abonnement af voor een nieuw jaar. En als je dan even een berichtje stuurt, zorg ik er voor dat je abonnement verlengd wordt, zodat het tegoed van je huidige abonnement verrekend wordt.

naar boven



Binnenkort worden hier meer veel gestelde vragen gepresenteerd, met de daar bijbehorende antwoorden. Je kan je vragen stellen met het feedback formulier.

naar boven